Detail

Yeni Nesil İhracat Modeli: Mikro İhracat ile Küçük Yatırımlar, Büyük Getiriler

← Geri
Yeni Nesil İhracat Modeli: Mikro İhracat ile Küçük Yatırımlar, Büyük Getiriler

Gelişen dijital teknolojilerle birlikte son dönemlerde ticaret kavramı da değişime uğramıştır. Özellikle ticaret alanında ön plana çıkan e-ticaret kendi içerisinde farklı modelleri de içermektedir. Mikro ihracat da bu modellerden bir tanesidir ve avantajları sebebiyle sıkça tercih edilmektedir. Mikro ihracat, KOBİ’lerin küçük yatırımlar sayesinde büyük getiriler elde etmesine katkı sağlamaktadır.

Mikro ihracat ile tüm dünyada ticaret pazarının büyümesi ve gelişmesi hedeflenmektedir.

Mikro İhracat Nedir?

Mikro ihracat, yurt dışı satışları yapmak için tercih edilen mini bir ticaret modeli olarak tanımlanabilir. Popüler bir ihracat yöntemi olarak son yıllarda çok tercih edilmektedir. Mikro ihracatta esas olan küçük boyutlarda ve düşük ağırlıklardaki ürünlerin ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) ile yurt dışına satışını kolaylaştırmaktır. Mikro ihracatın yapılabilmesi için tek seferde satış tutarının on beş bin Euro’dan düşük olması gerekmektedir. Yani satış tutarı toplam satışları kapsamamaktadır. Yapılan satış tutarlarına KDV dâhil değildir. Mikro ihracat ile satılan ürünlerin en fazla 300 kg olması şartı da bulunmaktadır. Bu özelliklere sahip olan ürünlerin satışı için resmi süreç başlatılır ve kısa süre içerisinde kolayca ürünlerin ihracatı gerçekleşmektedir. Mikro ihracat son dönemlerde özellikle küçük ve orta büyüklüklerdeki işletmelerin (KOBİ'lerin) yaygın olarak kullandığı bir e-ticaret yöntemi haline gelmiştir. Mikro ihracat ile KOBİ’ler markalarını hem küresel bir marka haline getirebilir hem de daha hızlı gelir elde etme imkânına sahip olurlar.

Mikro İhracatın Avantajları Nelerdir?

Mikro ihracat özellikle klasik ihracattan farklı olarak vergi açısından birçok kolaylık sağlamaktadır. Bunun yanı sıra hızlı, pratik ve kolay ulaşılabilir olması da sıkça tercih edilen bir ticaret yöntemi olmasına katkı sağlamaktadır. Mikro ihracatın avantajları şunlardır:

  • Ürün ve hizmetlerin yurt dışına satışını sağlar.
  • Firmanın döviz kazanmasına yardımcı olur.
  • Mikro ihracat için gerekli olan belgeler bilgisayar ortamında hazırlanır.
  • E-ticaret üzerinden yapılan mikro ihracat gümrük vergisinden muaf tutulur.
  • Ürünlerin KDV iadesi alınabilir.
  • Mikro ihracat yapmak isteyen satıcılar devlet desteğinden faydalanabilir.
  • Depozito, özel aracılık, depo çıkış ücreti ve noter ücreti gibi ödemeler gerekmez.
  • Ürünler hızlı bir şekilde alıcıya ulaşır.
  • Mikro ihracat ile satışı yapılan ürünlerin evrak işleri kolaydır ve zamandan tasarruf sağlar.
  • Mikro ihracat ürünlerinin hafta sonu gönderim imkânı bulunur.

Kısacası mikro ihracat hem zamandan hem de maliyetten tasarruf sağlayan bir e-ticaret modeli olarak birçok avantajı içinde barındırmaktadır.

Mikro İhracat Kapsamında Hangi Ürünler Bulunur?

Mikro ihracat ile 300 kg ve on beş bin Euro sınırını aşmayan giyim, anne ve bebek ürünleri, tasarım, ev tekstili, dekorasyon, mobilya, aksesuar, yedek parça, dayanıklı gıda ürünleri, inşaat malzemeleri, kitap ve basılı yayınlar gibi birçok ürünün satışı gerçekleştirilebilir. Mikro ihracat ile satılacak ürünlerin hem satıcı hem de alıcı ülkenin ihracat kapsamına uygun olması gerekmektedir. Mikro ihracat ile satışının yasak olduğu birçok ürün bulunmaktadır. Sergi için gönderilen geçici ürünler, tamir için gönderilen ürünler, maliyetsiz ürünler, ilaçlar, kimyasallar, takviye gıdalar, cep telefonları, eserler, ağaçlar, tohumlar, fideler, çiçek soğanları, odun vb. mikro ihracat ile satışı yasak olan ürünlere örnek verilebilir.

Türkiye’de mikro ihracat yapan çeşitli firmalar bulunur. Mikro ihracat yapan firmalar arasında yer alan Horoz Lojistik 30 kg’dan 300 kg’a kadar olan ürünlerin tam sigorta kapsamında satışını sağlamaktadır. Yapılan mikro ihracatlar ile ticaret hacminin büyütülmesi, satış sürecinin hızlandırılması, üreticinin büyümesi gibi amaçlar hedeflenmektedir.

Hemen Teklif Almak İçin Buraya Tıklayınız!

WhatsApp