Detail

Lojistik Partnerinizi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

← Geri
Lojistik Partnerinizi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Lojistik, genel olarak ürünün üretilmesi için hammadde tedariğinden başlayarak ürün veya hizmetin müşteriye teslimine kadar olan süreçte; depolama, nakliye, gümrükleme ve sigortalama gibi uygulamaların yönetilmesi ve denetlenmesi faaliyetidir. Aynı zamanda lojistik uzmanları tacirlere mal ve hizmetlerini sundukları zaman, kalite, miktar ve yöntem konusunda da danışmanlık sağlamaktadırlar.

Lojistik, genel olarak ürünün üretilmesi için hammadde tedariğinden başlayarak ürün veya hizmetin müşteriye teslimine kadar olan süreçte; depolama, nakliye, gümrükleme ve sigortalama gibi uygulamaların yönetilmesi ve denetlenmesi faaliyetidir. Aynı zamanda lojistik uzmanları tacirlere mal ve hizmetlerini sundukları zaman, kalite, miktar ve yöntem konusunda da danışmanlık sağlamaktadırlar. Lojistik partneri ise işletmeniz özelinde lojistik ihtiyaçlarınıza cevap vermek üzere iş birliği içinde çalışacağınız lojistik uzmanlarıdır.

Firmalar günümüz piyasasında görülen ani değişimlere ve küreselleşmeye ayak uydurmak için lojistik partnerlere ihtiyaç duymaktadırlar. Doğru lojistik partneri seçimi şu avantajları beraberinde getirir:

  1. Rekabet ortamında üstünlük sağlamak,
  2. İç ve dış pazarda satış hacminin artması,
  3. Karın artması,
  4. Verimli bir satış ağına sahip olmak,
  5. Müşteri memnuniyetini arttırmak.

E-Ticaret ve E-Lojistik Nedir?
Elektronik ticaret ya da bilindiği şekliyle e-ticaret, tüketicilerin internet ortamında ürün ve hizmetlerle buluştuğu ticaret türüne verilen isimdir. E-ticaret sayesinde müşteriler internet ile eriştikleri web sitelerinden mal ve hizmetleri satın almaktadırlar. Müşterilerin her an istedikleri yerden alışveriş yapabiliyor olması e-ticaretin avantajları olarak sayılabilir. Ne var ki, bu satış yönteminde müşteri ile yüz yüze bulunulmaması birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. 
Müşterinin satın almış olduğu ürünün depodan çıkıp istenilen adrese hızlı ve sorunsuz bir şekilde ulaşması e-ticaret için oldukça önemlidir. E-ticaret vasıtasıyla satılan malın müşteriye ulaştırılabilmesi için; tacir tedarik etme, stoklama, depolama, paketleme ve kargolama adımlarını sorunsuz olarak idare etmek durumundadır, bu süreci yöneten alana e-lojistik adı verilmektedir.     
           
E-lojistik uzmanları, e-ticaret firmalarının ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde, satış konusunun çıkış yerinden varış yerine kadar hızlı ve sorunsuz bir şekilde taşınması ve depolanması için gerekli prosedürleri planlar, yürütür ve denetler. Bu hizmet ürünün sadece satışını değil iade aşamasını da kapsar.   
              
Lojistik Partneri Nedir?
E-ticaret ve e-lojistik alanlarının oldukça yeni olması bu sebeple firmaların bu alanda geniş bir tecrübesinin ve sorun çözme yeteneğinin bulunmaması lojistik partneri uzmanlara duyulan ihtiyacı arttırmıştır. Yukarıda bahsedildiği gibi lojistik partnerleri firmalara kendi avantajları ile gelmektedir, ancak bu avantajları elde etmek için doğru lojistik partneri seçimi de oldukça önemlidir.

Doğru lojistik partnerini seçmek için kendi firmanızın ihtiyaçlarına cevap verebilecek en iyi lojistik partneri tercih etmelisiniz. Bu partneri bulabilmek için ilk önce kendi firmanızın ihtiyaçlarını çok iyi analiz etmeniz gerekir, lojistik partnerinizi seçerken firmanızın faaliyet alanı, ihtiyaçları ve bütçesi göz önünde bulundurulması gereken faktörlerdendir.   

Firmanızın faaliyet alanından kaynaklanan ihtiyaçları belirlemek ilk adım olmalıdır. Çabuk bozulabilecek ürünler mi satıyorsunuz? Lojistik partneri sizin soğuk zincir taşımacılığı ihtiyacınıza cevap verebilecek ise tercih etmenizde yarar vardır. Aynı şekilde, faaliyet alanınız tehlikeli madde ise lojistik partnerinizin tehlikeli madde taşımacılığı konusunda güvenilir bir hizmet verebilecek donanımda olması sizin için hayati önem taşır.

Doğru Lojistik Partneri Seçimi
İhtiyaçları belirledikten sonra lojistik partneri bu ihtiyaçlara ne kadar etkili çözümler bulabilir sorusuna cevap aramalısınız. Lojistik partneri adaylarınızın web sitelerini incelemeniz size genel bir fikir verecektir. Aynı zamanda aday lojistik partnerlerinin müşteri portföyüne bakmanız, müşterilerinden referans istemeniz de size yardımcı olur.

Lojistik partneri adaylarınızı ekiplerini de göz önüne alarak bir bütün olarak değerlendirmelisiniz. Firmanızın iş yükünün üstesinden gelmek için nitelik ve nicelik olarak yeterli bir ekip mi? Ekip üyelerinin deneyimleri, operasyon kabiliyetleri, kriz yönetimi becerileri sizin için yeterli mi? Kurumsal kültürleri sizin firmanızla uyumlu mu? Bu soruların cevabı evet ise bir lojistik partneri ile çalışmanın bütün avantajları sorunsuz bir şekilde firmanıza yansıyacaktır.

Son olarak, firmanızın lojistik hizmetler için ayrılmış bütçesine sadık kalarak bir tercih yapmalısınız. Seçiminizi yaparken firmanızın ihtiyaçlarının, ekip yeterliliğinin ve hizmet kalitesinin en önemli unsurlar olduğunu unutmayın.

1942 yılında kurulan ve günümüzde 107 ülkede aktif olarak hizmet veren Horoz Lojistik, ihtiyacınız olan tüm lojistik hizmetlerini entegre bir şekilde sunar ve müşteri bazı çözüm önerileri geliştirir. Yurtiçi komple taşıma, depolama ve dağıtım, uluslararası karayolu ve demiryolu taşıma hizmetleri ise Horoz’un sunduğu servisler arasında yer almaktadır. Lojistik partneri seçiminizi gerçekleştirirken Horoz Lojistik ile iletişim kurup konu hakkında daha özel bilgiler alabilirsiniz.

WhatsApp