Detail

İşletmeler İçin Dağıtım Lojistiği Uygulamalarının Önemi

← Geri
İşletmeler İçin Dağıtım Lojistiği Uygulamalarının Önemi

Dağıtım lojistiği üretim ve tedarik zincirinin önemli bir aktörüdür. Stokların ilgili pazarlara ve müşterilere dağıtımını sağlayarak toptan ve perakende taleplerini karşılar. İmalat sürecinin ardından satış ve pazarlama için gereken stokların zamanında teslimatı sağlar. Dağıtım lojistiği depolama ve nakliye gibi aşamaları içerisinde barındıran kapsamlı bir süreçtir.

Dağıtım lojistiği üretim ve tedarik zincirinin önemli bir aktörüdür. Stokların ilgili pazarlara ve müşterilere dağıtımını sağlayarak toptan ve perakende taleplerini karşılar. İmalat sürecinin ardından satış ve pazarlama için gereken stokların zamanında teslimatı sağlar. Dağıtım lojistiği depolama ve nakliye gibi aşamaları içerisinde barındıran kapsamlı bir süreçtir. Her bir aşamayı en az maliyetle yürütmeyi sağladığı için firmaların bu doğrultuda adımlar atması gerekir.

Bu lojistik türü işletmeler tarafından titizlikle yürütüldüğünde maliyet ve kapasite avantajları sunar. Tedarik ve dağıtım sürecinin verimli bir şekilde tamamlanması için dağıtım lojistiği alanında gerekli adımların atılması önemlidir. Mal ve hizmet üretiminin aksamadan devam etmesi için stokların zamanında teslimi dağıtım lojistiği standartları çerçevesinde gerçekleştirilebilir.

Dağıtım Lojistiği Nedir?
Dağıtım, önceden belirlenen süre ve miktar gibi koşullara göre ürünleri belirli satış ve tedarik noktalarına ulaştırma işlemidir. Lojistik ise nakliye, kontrol, gümrük gibi aşamaların yanı sıra dağıtım sürecini de kapsar. Bu iki kavramın birleşimi niteliğinde olan dağıtım lojistiği ile kalite standartları dahilinde ürünler nihai tüketiciye ulaştırılır. Firma talepleri ve tüketici beklentileri ile şekillenen dinamik bir süreçtir. Birçok aşaması ve elemanı olan bu kavram sayesinde üretim ve tüketim zinciri kesintisiz olarak devam eder. Bu lojistik türü işletmeler tarafından özenle uygulanmalıdır. Bu doğrultuda işletmeler içinde yer alan lojistik departmanlarına ve karar alıcılara önemli bir rol düşer. Sipariş ve teslim arasında geçen lojistik hizmetinin başlıca aşamaları şunlardır:

  1. Tedarikçiden alınan siparişlerin eksiksiz dağıtılması.
  2. Belirli kontroller yapıldıktan sonra uygun dağıtım merkezi koşullarının ayarlanması.
  3. Dağıtım için yeterli kapasitede lojistik ağının hazırlanması.
  4. Stok dağıtımının gerçekleştirilmesi.

Dağıtım Lojistiği Depolama Süreci
Depolama, teslim alınan ürünlerin başka bir noktaya gönderilmek üzere belirli bir süre uygun koşullarda tutulmasıdır. Dağıtım ve aktarma merkezi olarak da adlandırılan bu alanlarda kontrol ve hazırlama çalışmaları gerçekleştirilir, depolama esnasında da kendisini gösterir. Sayım, kayıt, yerleştirme ve teslim gibi adımların her biri bu lojistik hizmetinin bir parçasıdır. Firmaların az maliyetle gereken sürede teslimat sağlaması için depolama aşamasının sorunsuz bir şekilde yürütülmesi gerekir.

Bu alanlar hem hammadde hem de nihai mal tedarikinde kilit noktada bulunur. Sınırlı alana sahip depolarda giriş ve çıkışların belirli bir düzen dahilinde gerçekleştirilmesi sürecin devamlılığı açısından önemlidir. Organize bir şekilde yürütülen dağıtım ve aktarma merkezi işleri, tedarikin sürekliliğini sağlar. Bu lojistik türü çerçevesinde yürütülen bu aşamada müşteri memnuniyetinin sağlandığı teslimat sürecinin temelleri atılır.

İşletmeler için Etkin Dağıtım Lojistiği Önerileri
Tedarikçilere mal ve hizmetleri ulaştırmak için lojistik faaliyetleri yürütülür. Bu mal ve hizmetleri mümkün olan en kısa süre ve maliyet ile teslim etmek firmaların amaçları arasındadır. Bu lojistik türünün elemanları sayesinde teslimatın her bir aşaması plan ve program çerçevesinde ilerler. Tedarikten stok takibine kadar olan süreçte kalite standartları gözetilir. Bayi, distribütör ve aracı kurumlar gibi sektörün talep koşullarını etkileyen birimler bulunur. Toptan ve perakendeciler dağıtım esnasında kilit rol oynar. Mevcut stoklarıyla ilgili malın satış miktarını belirler.

Tüm bu elemanlarla koordineli şekilde yürütülen lojistik faaliyetleri dağıtım kanalının sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlar. Lojistikte teknolojik imkanların kullanılması ve ar-ge çalışmalarına önem verilmesi de dağıtım lojistiği hizmetinin verimliliğini doğrudan etkiler. Sürecin tüm aşamalarında karşılaşılabilecek problemler önceden belirlenir. Kaynakların etkin kullanımı ve dağıtım lojistiği verimliliği için önceden belirlenmiş stratejilere sadık kalınır. Bu sayede lojistikten istenilen başarı elde edilerek tedarik ve dağıtım sürecinde süreklilik sağlanır. Etkin dağıtım lojistiği için gereken profesyonel desteği Horoz Lojistik’ten alabilirsiniz.

WhatsApp