Detail

İmalat Lojistiği Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

← Geri
İmalat Lojistiği Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

İmalat lojistiği, depolama süreçlerinin yönetimini ve optimizasyonunu ve ayrıca bir üretim merkezine bağlı tesislerdeki malzemelerin hareketini kapsar. Kısacası, hammadde satın alımından ürünün oluşturulmasına kadar gerçekleşen tüm lojistik süreçlerini içerir.

İmalat lojistiği, depolama süreçlerinin yönetimini ve optimizasyonunu ve ayrıca bir üretim merkezine bağlı tesislerdeki malzemelerin hareketini kapsar. Kısacası, hammadde satın alımından ürünün oluşturulmasına kadar gerçekleşen tüm lojistik süreçlerini içerir.

İmalat Lojistiği Nedir?
İmalat lojistiği, hem lojistiğin hem de üretimin bir parçasıdır. İmalat lojistiği bir işletme terimi olarak, bir şirket içinde üretim için gerekli olan satın alınan parça, yardımcı malzeme, hammadde, yedek parça, işletme malzemesi ve diğer ürünlerin dahili depolama, elleçleme ve nakliye süreçlerinin planlanması, yönetimi ve kontrolünü ifade eder.
Bu nedenle imalat lojistiği, hizmetlerin sağlanmasından kaynaklanan tüm lojistik önlemlerin, faaliyetlerin ve konuların tamamını kapsar. İmalat lojistiği, lojistik zincirinde bir bağlantı olarak tedarik lojistiği ile satış lojistiği arasında yer alır.

Lojistik Yönetimi Nasıl Yapılır?

Verimli bir imalat lojistiği süreci geçirmeniz için önceden planlamalar yapmak oldukça önemlidir. Zira, farklı zamanlarda belirli bir yere birkaç farklı malzemenin tedarik edilmesi gerekiyorsa, tedarik zincirinizin yalnızca verimli olması değil, aynı zamanda ortaya çıkan sorunlara hızla yanıt verebilmesi gerekir.

» Sağlam Bir Plan Yapmak İçin Zaman Ayırın:
Verimli imalat lojistiği tamamen planlamanın içindedir. Bu sebeple, önceden plan yapan lojistik yöneticisi, tedarik zincirindeki gecikmelerin oluşmasının önüne geçer.

» Her Zaman Acil Durum Planınız Olsun:

İmalat lojistiği planınızın her öğesi için beklenmedik durumlara hazır olmanız gerekir. Ayrıca ne zaman orijinal planınızdan vazgeçmeyeceğinizi ve ne zaman yedeğinize geçeceğinizi de bilmeniz önemlidir. İmalat lojistiği uygulamalarında profesyonellerden destek almak oldukça önemlidir.

» Kişiler Arası Becerilere Sahip Bir Lojistik Yöneticisi İşe Alın:

Tüm sürecin sorunsuz gitmesi veya olası sorun durumunda kişiler arası becerilere sahip bir lojistik yöneticinin şirketiniz bünyesinde yer alması önemlidir. Zira, anında müdahale ederek ve uygun lojistik çözümleri sunarak problemi zamanında çözüme kavuşturur.
Lojistik yöneticinizin insanlarla arası iyiyse ve sağlam sektör bağlantıları varsa, işinizi herhangi bir lojistik sorundan kurtaracak donanıma sahip olduğunun göstergesidir. İster işletmenizden biri bu profile uysun, ister şirket dışına bakmanız gereksin, lojistik çözümleri için doğru kişiyi bulmak etkin lojistik yönetiminin bir parçasıdır.

» Teknolojiye Ayak Uydurun:
Dijital çağda, her teslimatı takip etmek ve izlemek de dahil olmak üzere lojistik sürecini otomatikleştirmenin birkaç yolu vardır. Bu sistemler, ham verileri önyargısız olarak raporlayarak tedarik zincirinizi planlamanın tahminini ortadan kaldırır. Filo ve envanter yönetimi yazılımı kullanarak işletmenizin daha iyi bilgilendirilmesini sağlamak, süreçlerinizi kârlılığınızı en çok etkileyen faktörler etrafında iyileştirmenize olanak tanır.

» Hatalarınızdan Ders Çıkarın:

Şirketinizin büyüklüğüne bağlı olarak, kötü lojistik yönetimi, şirketinize her yıl yüz binlerce liraya mal olabilir. Tedarik zincirinizi optimize ederken yapabileceğiniz belki de en önemli şey, hatalarınızdan ders çıkarmaktır. Düzenli olarak ekibinizle toplantılar yapın. Geçmişte yaptığınız hataları açıkça tartışın, bir daha olmamasını sağlamak için hangi sistemleri kuracağınıza odaklanın.

» İmalat Lojistiği Yönetimi:

Lojistik yönetimi, yalnızca lojistik sorunları değil, aynı zamanda üretim ortamındaki birincil üretim sorunlarını da analiz eder. Başarılı imalat lojistiği süreçleri, her türlü yatırım için envanteri azaltmak, talep yanıt esnekliğini artırmak ve doğru ürünü doğru zamanda ve minimum maliyetle ulaştırmak gibi geniş bir işlevselliğe sahiptir. İmalat lojistiği süreçlerini doğru bir şekilde gerçekleştirebilmek oldukça önemlidir.

Şirketlerde temel ilke, her bir iş faaliyetinin iş hedefleri ile örtüşmesidir. Lojistik fonksiyonları, gelen lojistik, giden lojistik ve imalat lojistiği olarak sınıflandırılabilir. Bu fonksiyonlar birbirinden kesin olarak ayrı değildir ve imalat faaliyetlerini destekler. Ayrıca üretim ve diğer lojistik fonksiyonların şirket içi verimliliğini sağlayabilir. İmalat lojistiği bu etkinliği sağlayabilecek temel işlevdir. İmalat lojistiği amacı, planlanan üretim faaliyetlerini belirli zaman ve kalitede gerçekleştirecek lojistik fonksiyonları yönetmektir. Bu amaca ulaşmak için malzeme akış hızı ile üretim hızı arasında senkronizasyon sağlamak gerekir. İmalat  lojistiği aşamalarında profesyonellerden destek almanız oldukça önemlidir.

WhatsApp