Detail

eBay Satışları ile Müşteri Tabanınızı Genişletin, Satışlarınızı Artırın!

← Geri
eBay Satışları ile Müşteri Tabanınızı Genişletin, Satışlarınızı Artırın!

Dünya çapında tanınırlığa sahip olan Ebay, Pierre Omidyar tarafından 1995 yılında kurulmuştur. Amerikalı bir girişimci tarafından hayata geçirilen Ebay hem açık arttırma hem de satış sitesi olma özelliğine sahiptir. Başlangıç noktası yalnızca açık arttırma modeli olan Ebay zaman içerisinde dünyaca ünlü satış sitesi haline gelmiştir.

Ebay’ın ünlü bir satış sitesi olmasının yolunu ise, açık arttırma sitesi konumundayken farklı satış modellerine imkan sağlaması açmıştır. Alış ve satış işlemlerinin gerçekleştirilebildiği Ebay bünyesinde hem sıfır hem de ikinci el ürünler bulunur. Geniş ürün yelpazesine sahip olan Ebay, kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Kıyafetlerden kitaplara, oyuncaklardan koleksiyon ürünlerine kadar farklı ürünler site içerisinde mevcuttur. İkinci el ürün alışı ya da satışı yapılabilen Ebay, ürün satışı yapan bireylerin bütçelerine katkıda bulunur.

Satış sitesi kullanılarak alış ya da satış yapılabilmesi için kullanıcıların sağlaması gereken iki temel gereklilik mevcuttur. Kullanıcıların ilk olarak gerek alış gerekse satış için hesap oluşturmaları gerekir. Ürün alışı ve/veya satışı için gereken ikinci gereklilik ise, kullanıcıların kredi kartına sahip olması olarak öne çıkar. Daha net ifade etmek gerekirse, Ebay bünyesinden hesap oluşturmak ve kredi kartına sahip olmak suretiyle hem alış hem de satış yapabilmeniz mümkün olur. Zengin ürün alternatifini kullanıcıların beğenisine sunan Ebay hesabı ücretsiz şekilde oluşturulur.

Ebay Satış Adımları Nelerdir?

Ebay satış ve alış adımları gerçekleştirmeden önce hesap oluşturmanız gerekir. Satış sitesinden hesap oluşturmak isteyen kullanıcıların hesap oluşturma aşamasında kaliteli ID’ye sahip olduğundan emin olmaları büyük önem taşır. ID kalitesi gerek yerli gerekse yabancı kullanıcıların siteye yönelik bakış açısını değiştirir. Hesap oluşturma ve onaylama adımlarının ardından kullanıcıların ürün satışına başlamaları için izlemeleri gereken bazı adımlar mevcuttur.

İlk olarak kullanıcıların satış sitesi ana sayfasında bulunan sol üst köşedeki “Sell” butonuna tıklamaları gerekir. Tıklama adımından sonra açılan alanda kullanıcıların bilgilerini doğru şekilde güncellemeleri önemlidir. Eksiksiz ve doğru şekilde bilgilerin tanımlanmasının ardından “Continue” butonuyla ilk adım tamamlanır.

Kullanıcıların izlemesi gereken ikinci adım ise, ilan başlığının oluşturulması olarak öne çıkar. Alıcıların ürününüze hızlı ve kolay erişebilmesinin yolu, ürün detaylarının yer aldığı sade ilan başlığı oluşturmaktan geçer. Editörlük işlemleri olan resim ve detay girişinin ardından kullanıcıların satış aşamasına geçmesi mümkün olur. Satış politikası kabulü, irtibat bilgileri ve telefon doğrulaması yapılarak devam butonuna basılır.

Ebay Üzerinden Satışlar Nasıl Arttırılır?

Sıfır ve/veya ikinci el ürünleri kullanıcılarla buluşturan Ebay, reklam yöntemleri ile ürünlerin öne çıkmasını kolaylaştırır. Geniş kitlelere hitap eden Ebay hem alıcı hem de satıcıların işlerini kolaylaştırır. Sanal pazar yeri olma özelliğine sahip olan Ebay kullanıcılarının satışlarını arttırmalarında dikkat etmeleri gereken hususlar bulunur.

Ebay bünyesinde eski satıcıların yeni satıcılara kıyasla daha fazla satış yaptığı göz önüne alındığında ilk dikkat edilmesi gereken nokta, güven olarak öne çıkar. Satışlarını arttırmak isteyen kullanıcıların dikkat etmesi gerekenlerden birisi de, başlangıçta küçük ve ucuz ürün satmalarıdır. Ürünlerin tüketiciye sağlam şekilde teslim edilmesi de, dikkat edilmesi gereken diğer noktalar arasındadır.

Ürünlerde yaşanabilecek hasar durumunun önüne geçmek için paketlemeye de dikkat edilmelidir. Satıcıların satışlarının artışı için iadeleri kabul etmeleri ve ürüne yönelik gerçek fotoğraflar kullanmaları da önemlidir. Yüksek görüntü kalitesine sahip ürün fotoğraflarının yer alması, alıcılarda olumlu izlenim bırakır. Satıcıların satış artışı için alıcılardan gelen ürün iadelerine direnmemeleri önerilir. Sıfır ve/veya ikinci el ürüne yönelik açıklayıcı bilgilerin eklenmesi de, ürün satışlarının artmasında etkili olur.

WhatsApp