Detail

E-Lojistik Nedir? Lojistikte Dijital Dönüşüm

← Geri
E-Lojistik Nedir? Lojistikte Dijital Dönüşüm

Yıllar hızla akıp giderken teknolojinin de aynı hızda ilerleme kaydettiği aşikardır, teknolojinin gelişmesiyle internet kullanımı da daha yaygın bir hale gelmiştir. Bu yaygınlaşmayı fırsat bilen çeşitli ticari kurumlar, müşterilerine oturdukları yerden, internet üzerinden alışveriş yapabileceği uygulamalar sunmaya başlamıştır ve e-ticaret kültürü oluşmuştur.

Yıllar hızla akıp giderken teknolojinin de aynı hızda ilerleme kaydettiği aşikardır, teknolojinin gelişmesiyle internet kullanımı da daha yaygın bir hale gelmiştir. Bu yaygınlaşmayı fırsat bilen çeşitli ticari kurumlar, müşterilerine oturdukları yerden, internet üzerinden alışveriş yapabileceği uygulamalar sunmaya başlamıştır ve e-ticaret kültürü oluşmuştur. E-ticaret yapan kurumlar müşterilerine satın aldıkları ürünleri ve hizmetleri hızlı ve sağlıklı bir şekilde ulaştırma gayretine girmeye yönelmişlerdir, böylece e-lojistik kavramı ortaya çıkmıştır.

E-ticaret vasıtasıyla alışverişini gerçekleştiren müşteriler, alışverişini sağlamış oldukları sitelerden, geleneksel alışveriş kültürünün alışkanlıklarından kaynaklı olarak ellerine ürünün hızlı ve sağlıklı bir şekilde ulaşmasını beklemektedirler. Bu bağlamda e-ticaret siteleri alışveriş için çeşitli teşvikler yaratmak adına siparişin tahmini ulaşım tarihini belirtecek türden prosedürleri ve uygulamaları önceden belirler. Dolayısıyla internetten başlayıp sevkiyata oradan da müşterinin eline ulaşana kadarki zaman diliminde müşteri memnuniyetini sağlamak ve tüm bu sürecin verimli bir şekilde ilerlemesi için e-lojistik adına önemli yatırımlar yapılmaktadır.

Dijital Dönüşüm Nedir?
Dijital dönüşüm, bilgi ve hizmetlerin kullanımına teknolojinin hızla entegre olması ve toplumun da yaşanan bu gelişmelere kayıtsız kalamayıp benimsemesi neticesinde tüm iş süreçlerine dijitalleşmeyi dahil eden bütüncül bir yaklaşımdır. Lojistikte dijital dönüşüm ise sektör içerisinde gerçekleşen tüm süreçlerde dijitale ve mobile dönmeye karşılık gelmekte olup, lojistik sürecinde oluşan birçok handikapı da bertaraf etmesi açısından önemli faydaları bulunmaktadır.
Örneğin tedarik sürecinde lojistik ve ulaşım olanaklarının yetersiz kullanılması, başta verimlilikte problem yaratmasının yanı sıra sistemler arasındaki bağlantıyı da sarsmaktadır. Bundan mütevellit e-lojistik uygulamaları, oluşan bu olumsuz durumları engellemesi açısından büyük faydalar sağlamaktadırlar. E-ticaret kültürünün de iyice toplumun içerisine sokulmasıyla beraber hız, verimlilik ve zamanlama gibi kavramlar gözetilmeye başlanmıştır ve dolayısıyla son dönemde e-lojistik kavramı hızlı bir ivme yakalamıştır.

E-Lojistik Uygulamaları
E-lojistik uygulamalarının süreçlerini şu şekilde maddelendirebilmek mümkündür:

  1. Sipariş süreci,
  2. Satın alma,
  3. Depolama,
  4. Stok planlama ve kontrol,
  5. Taşıma yönetimi,
  6. Talep tahmini,
  7. Ambalajlama ve yükleme,
  8. Geri dönüşüm,
  9. Müşteri hizmetleri,
  10. Diğer hizmetler.

E-Lojistik ile Geleneksel Lojistik Arasındaki Farklar
Elektronik ortamda alışverişini gerçekleştirmiş olan müşteriler kendilerine özgü hız ve hizmet yönetimi talep etmektedirler. Dolayısıyla internet üzerinden tek tuşla gerçekleşen sipariş süreci ve nakliyat ile somut anlamda ürünün müşteriye ulaşması sonucunda, lojistiğin e-ticaret açısından pastadaki payı büyüktür. Bunun sonucu olarak e-lojistik tarafında talebin çokça arttığı ortadadır, böylelikle e-lojistiğin gelişmesiyle birlikte geleneksel lojistik ile arasındaki farklar üzerinde çokça durulmaya başlanmıştır. E-lojistik ile geleneksel lojistik arasındaki farklar şu şekildedir:
  1. E-lojistik esnasında yapılan veya yapılacak olan tüm işlemler bilişim sistemleri üzerinden denetleniyor olmasına karşın geleneksel lojistikte bu süreçler manuel şekilde ilerlemektedir.
  2. E-lojistikte sevkiyatı gerçekleşen ürünler daha küçük çaplı olup hacim bakımından daha küçük olan araçlar tarafından sağlanır. Buna karşın geleneksel lojistikte sevkiyatı sağlanan ürünler hem büyük çaplıdır hem de bu sevkiyatı sağlayacak araçların hacmi oldukça fazladır.
  3. E-lojistik tarafında ürünlerin fiyatları yüksek bantlarda seyir göstermezken geleneksel lojistikte ürünlerin değerleri daha yüksektir.

Sonuç olarak hayatımıza son dönemlerde dahil olmaya başlamış bu kavram genel anlamda müşteri memnuniyetini gözetmektedir. Geleneksel lojistik, teknolojinin gelişmesiyle beraber tüm iş süreçlerinde dijital dönüşüme ayak uydurmaya başlayıp bu yönde çeşitli uygulamaları hayata geçirmiştir. Dolayısıyla tam da içerisinde bulunduğumuz çağ, teknoloji çağı olduğu için e-ticaret tarafındaki talebin artması doğrultusunda e-lojistik uygulamalarında da artışın meydana geldiği açık bir şekilde görülür.

1942 yılından bugüne lojistik sektöründe profesyonel bir hizmet sunan Horoz Lojistik, tüm tecrübelerini e-lojistik alanında da gösteriyor. Geleneksel lojistikteki başarısını e-lojistikte de devam ettiren Horoz, özel yazılımlar ile tüm süreci takip etmenize de olanak sağlıyor. Hemen Horoz Lojistik ile iletişim kurarak son model e-lojistik çözümlerinden siz de yararlanmaya başlayabilirsiniz.

WhatsApp