Detail

Dijital Dünyada İhracatın Geleceği: e-İhracat Yapmanın Püf Noktaları

← Geri
Dijital Dünyada İhracatın Geleceği: e-İhracat Yapmanın Püf Noktaları

E-ihracat son dönemlerde ticari iş modeli olarak sıkça tercih edilmektedir. E-ihracatta önemli olan süreçlerin birebir yönetilmesi ve takip edilmesidir. Özellikle girişimcilerin tercih ettiği bir yöntem olan e-ihracatta bazı riskleri göze almak gerekir, ancak birkaç basit ama etkili püf noktası ile bu riskleri en aza indirmek mümkün olacaktır.

10 Adımda e-İhracat

1- Hedef Kitleyi Belirlemek

E-ihracat pazarına açılmadan önce mutlaka ürün veya hizmete uygun hedef kitle belirlenmelidir. Dolayısıyla ürün veya hizmetin iyi tanınması, kitlenin alışkanlıkları, beklentileri ve ihtiyaçları iyi takip edilmelidir. Bu maddeler yerine getirildiğinde doğru pazarlama stratejilerine de ulaşmak mümkün hale gelecektir.

2- Ürün veya Hizmeti Tanımak

Kullanıcıya sunulacak olan ürün veya hizmetin tanınması ve iyi analiz edilmesi önemlidir. Özellikle kâr oranı yüksek, ihtiyaçları ve beklentileri karşılayan, yeni talepler oluşturabilecek ve satış sonrasında sorun çıkarmayacak ürünler tercih edilmelidir. Bunun yanı sıra stok konusunda problem yaratmayacak ürünlerin tercih edilmesi de önerilir.

3- Doğru Pazarlama Stratejileri Kullanmak (Çoklu Kanal)

Belirlenen hedef kitleye nasıl ulaşılacağı çok önemlidir. Özellikle dijital kanallardan hangilerinin, ne sıklıkla kullanılacağı, sosyal medya hesaplarının nasıl yönetileceği, ne tür içerikler paylaşılacağı gibi birçok pazarlama stratejisi önceden belirlenmelidir. Dolayısıyla e-ihracat yapacak kişinin trendleri yakinen takip etmesi hedef kitleye ulaşmak açısından önemlidir.

4- Pazarı Analiz Etmek

E-ihracatta pazarı analiz etmek problemleri önceden önleyebilmek adına ürünler kadar önemlidir. Pazarın potansiyeli, rakiplerin tanınması, benzer ürünlerin satışı gibi birçok noktanın analiz edilmesi piyasaya hakim olmanıza yardımcı olacaktır.

5- Web Sitesi Oluşturmak

Müşterilerin güvenini arttırmak, sorular için kolay ulaşılabilir olmak, sorunlara en kısa sürede çözüm bulmak ve ürünler veya hizmetleri hakkında ayrıntılı bilgiler sunmak açısından bir web sitesi oluşturmak önemlidir.

6- Sosyal Medya Hesaplarını Aktif Kullanmak

Müşteriler ile etkileşime geçmek, iletişim kurmak ve markanın popülerliğini arttırmak için sosyal medya hesaplarının aktif olarak kullanılması önemlidir. Sosyal medya hesapları üzerinden müşteriler ile iletişim kurarak müşteri memnuniyetinin arttırılması da mümkündür. Bunun yanı sıra sosyal medyada aktif olmak belirli bir sadık müşteri kitlesinin oluşmasını da sağlar.

7- Müşteri Bilgilerini Saklamak

CRM olarak da bilinen Müşteri İlişkileri Yönetimi sistemini kullanmak önemlidir. Özellikle müşterinin bilgileri, alışveriş yapma sıklığı, ilgi alanları gibi birçok bilgi bu sistem sayesinde pratik olarak saklanabilir. Bu bilgilerin saklanması da müşterinin alışverişi sırasında daha hızlı yol alınmasını sağlar.

8- Uluslararası B2B Sitelerinde Yer Almak

E-ihracatta uzun vadeli, kalıcı satışlar için uluslararası online alışveriş sitelerinde yani pazar yerleriyle bütünleşmiş sitelerde yer almak önemlidir. Bu siteler alibaba.com, fordaq.com, amazon.com vb. olarak listelenebilir. B2B sitelerinde yer almak dünyanın çeşitli noktalarına daha hızlı ulaşabilmeyi, düşük maliyetlerle satış yapabilmeyi ve belirli bir müşteri kitlesinin oluşturulmasını sağlar.

9- Güvenilir Ödeme Sistemleri Kullanmak

Satıcının müşteriye sunacağı ödeme sistemi ne kadar güvenilir olur ise müşterinin alışveriş yapma sıklığı da o derece artar. Eğer müşteri yaptığı alışverişten ve ödeme yönteminden memnun kalır ise aynı satıcıdan alışveriş yapma potansiyeli yükselir.

10- Doğru Lojistik Hizmetlerini Tercih Etmek

E-ihracat lojistik hizmetleri üzerinden yürütülen bir ticari sistemdir. Dolayısıyla satıcının doğru lojistik hizmetlerini tercih etmesi ürünün sağlam ve zamanında müşteriye ulaştırılması açısından önemlidir. Türkiye’de ve dünyada e-ihracat taşıması yapan lojistik firmaları her geçen gün artmaktadır. Her geçen gün gelişen bir alan olan e-ihracatta 0-2 kg bandı genişletilerek 300 kg’a kadar yükseltilmiştir. 

WhatsApp