Detail

B2C İhracatta Öncü İşletmelerin Stratejileri

← Geri
B2C İhracatta Öncü İşletmelerin Stratejileri

B2C ihracat Türkiye’de ve dünyada son dönemlerde çok fazla kullanılan e-ticaret modellerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Klasik ticaret anlayışından farklı olarak B2C modeli firmalar ve tüketiciler arasındaki e-ticaret faaliyetlerini ifade etmektedir. Çünkü klasik ticaret anlayışında firmalar ve tüketiciler çoğu zaman bir araya gelmemektedir.

Dolayısıyla B2C modelinde satıcı ürünü üreten, alıcı ise tüketen kişi olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki, tüm avantajlarıyla ve detaylı açıklamalarıyla B2C ihracat nedir?

B2C İhracat Nedir?

B2C (Business to Consumer) ihracat, firmadan tüketiciye direkt olarak yapılan ihracat modeli ifade etmektedir. Bu ihracat çeşidinde üretici firmalar ve tüketiciler doğrudan ticari ilişki kurmaktadır. Dolayısıyla e-ticaret üzerinden yapılan tüm bireysel alışverişler B2C iş modeli üzerinden gerçekleşmektedir.

B2C ihracat modeli incelendiğinde üretici firma ve tüketici arasında herhangi bir aracı firmaya ihtiyaç olmadığı görülmektedir. Üretici firma ürünlerini hiçbir aracı sanal mağaza veya firma olmadan tüketiciye ulaştırma imkânına sahiptir. B2C ihracatta ürünlerin fiyatları, garanti koşulları, teslim koşulları ve diğer özellikleri üretici tarafından belirlenerek tüketiciye sunulmaktadır. B2C modelinde tüketiciler çoğunlukla acil ihtiyaçlara dayalı olarak alışveriş yaparlar. Bu nedenle alışveriş süreci çok daha hızlıdır. Dolayısıyla B2C modelinde işlemler anlık ve dürtüsel olarak gelişmektedir. B2C ihracat modelinde doğrudan tüketiciye satış yapıldığı için işlemler daha hızlı ilerlemektedir.

Türkiye’de ve dünyada B2C ihracat yapan firmalar trendyol.com, hepsiburada.com, n11.com, amazon.com, gittigidiyor.com, apple.com, Ikea, Google, Airbnb, H&M, Uber başta olmak üzere çok çeşitlidir.

Günümüzde B2C iş modeli iki farklı uygulama ile karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulamalar şunlardır:

  • Uluslararası pazar yerleri B2C iş modelinin sıkça kullanıldığı uygulama alanlarıdır. E-ticaretin uygulama alanı küresel anlamda her geçen gün genişlemektedir. Uluslararası pazarlar e-ticaretin hem güvenli hem de hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağladığı için son dönemlerin en çok tercih edilen uygulamaları haline gelmiştir. Türkiye’de B2C iş modeline uyan en iyi pazar yerleri trendyol.com, Starbucks, Youtube.com, hepsiburada.com, n11.com, amazon.com, gittigidiyor.com, apple.com vb. olarak listelenebilir.
  • B2C modelinin uygulandığı ikinci alan ise üreticinin ürünlerini satışa çıkardığı kendi web sitesidir. Bu yöntemi kullanan üretici firmalar ve tüketici arasında herhangi bir aracı sanal mağaza bulunmaz. Ancak bu uygulamada yurt dışı gümrük ve kargo gibi işlemler için sanal mağazanın gelişmiş bir yazılıma ihtiyacı vardır. Ayrıca ihracat işlemlerinin takibi için deneyimli bir ekibe de sahip olmak gerekir.

B2C ihracat çeşitli şirket türleri karşımıza çıkmaktadır. B2C şirket türleri şunlardır;

  • Doğrudan satıcı olan Zara, Lcw, Arzum, Philips gibi firmalar.
  • Firma ve müşterileri buluşturan çevrimiçi aracı olan Trendyol, Amazon, Hepsiburada ve N11 gibi firmalar.
  • Abonelik sistemine dayalı olan ve aylık veya yıllık abonelik satan Netflix, Youtube, Spotify ve Disney Plus gibi firmalar.
  • Fiziksel satış yapan restoran, market, avm gibi çeşitli firmalar.

B2C İhracatta Başarılı Olmanın Yolları

  • B2C ihracatta firmalar bireylerin günlük istek ve ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
  • Daima müşterileri memnun etme ve heyecanlandırma odaklı stratejiler uygulanmalıdır.
  • Markanın en iyi şekilde tutulması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.
  • B2C ihracatta potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürebilmek için karar verme süreçlerinde onları beslemek gereklidir.
  • Potansiyel müşteriler ile sürekli iletişim halinde olmak önemlidir.
  • B2C stratejilerinde amaç daima tüketiciyi ürünü satın almaya ikna etmek olmalıdır.
  • B2C pazarlama stratejileri güven inşa etmeye ve arzuyu geliştirmeye odaklanmalıdır. Müşterileri ikna etmek için duygulara ve paylaşılan değerlere dayanan stratejiler uygulanmalıdır.
  • B2C firmaları trendleri yakından gözlemlemeli, müşterilerin satın alma alışkanlıklarını yakından takip etmeli ve rakip firmaları daima gözlem altında tutmalıdır.

 

WhatsApp