Detail

Avrupa Depolama Hizmetleri ile İhracat Süreçlerinizi Kolaylaştırın!

← Geri
Avrupa Depolama Hizmetleri ile İhracat Süreçlerinizi Kolaylaştırın!

Küresel çapta tanınan bir pazar yeri olan Amazon Avrupa, satıcıların geniş kitlelere ulaşmasına olanak sağlar. 28 ülkede satış yapılmasına yardımcı olan Amazon Avrupa yapısı itibariyle hem geniş içerikli hem de karmaşıktır.

Amerika ve Avrupa Amazon açısından değerlendirildiğinde Amazon Avrupa, hedef kitleye ulaşma konusunda Amerika’yı takip eder. Online pazar yeri olma özelliği taşıyan Amazon Avrupa zengin ürün çeşitliliği ile öne çıkar. Örnek vermek gerekirse; pazar yeri bünyesinde giyimden bebek ürünlerine, kozmetik ürünlerinden oto aksesuarlarına kadar farklı kalemleri bulmak mümkündür. Satıcıların pazar yerinde faaliyetlerini sürdürebilmeleri için hem pazarlama hem de yasal yükümlülüklere yönelik prosedürleri tamamlamaları gerekir.

Müşteri potansiyeli açısından değerlendirildiğinde Amazon Avrupa normale kıyasla 340 milyon daha fazla potansiyel müşteri vadeder. Kullanıcıları satış fırsatları ile karşılaştıran online pazar yerine giriş yapılmadan önce satıcıların hedefledikleri Avrupa pazarına karar vermeleri gerekir. Satışın yapılacağı pazar yerlerinin seçiminde kullanıcıların temelde üç konuyu göz önünde tutmaları büyük önem taşır.

Satılmak istenen ürünlerin genel olarak hangi ülkeden dağıtımının yapılacağı sorusu kullanıcıların hedef pazar seçiminde etkili olur. Ürün talebi ve rekabet bakımından satıcılar için hangi ülkede başlamanın doğru olduğu ise, temelde ikinci soru olarak karşımıza çıkar. Hedef pazara karar verilirken satıcıların sormaları gereken üçüncü soru ise, lojistik avantajları bakımından en iyi ülkenin neresi olduğudur. Satıcıların ülke seçerken ilgili ülkedeki vergi, müşteri hizmetleri ve nakliye koşullarını iyi değerlendirmeleri gerekir.  

Amazon Avrupa’da Satış Yapabilmek İçin Gereken Adımlar Nelerdir?

Kullanıcılara geniş ürün yelpazesi sunan Amazon, Avrupa’da faaliyetlerini beş pazar yeri sayesinde sürdürür. Amazon Avrupa’da seçilebilecek ülkeler İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya ve İspanya olarak sıralanır. Belirtilen beş pazar yeri için satıcıların yalnızca tek bir satıcı hesabı kullanabilmelerinden dolayı ilk olarak hedef ülke seçimi yapılmalıdır.

 Ülke seçiminin ardından satışın gerçekleştirilebilmesi için gereken temelde beş adım bulunur. Kullanıcıların izlemesi gereken adımlardan ilki, kimlik doğrulama olarak öne çıkar. Siteye kayıt yapılırken belirtilen hesap yetkilisine ve %25’in üzerinde payı bulunan işletme sahiplerine yönelik çeşitli belgeler temin edilmelidir. Kimlik doğrulama, satış için gerekli olan ilk adım olarak karşımıza çıkar. Kimlik doğrulama adımında hesap yetkilisinden ve belirtilen oranın üzerinde paya sahip olan işletme sahiplerinden kimlik doğrulama için belge talep edilir.

Amazon Avrupa üzerinden satış yapılması için ikinci gereken adım ise, adres doğrulamadır. Adres doğrulama adımında temin edilmesi gereken belgelerin son 180 günde hazırlanmış olması büyük önem taşır. Amazon Avrupa bünyesinde satış yapılabilmesi için gereken bir diğer adım ise, Amazon hesabına yönelik erişim onayının doğrulanmasıdır. Üçüncü adımın tamamlanmasının ardından sırada şirket bilgilerinin doğrulanması bulunur. Amazon Avrupa’da satış yapılabilmesi için gerekli olan adımlardan sonuncusu da, banka hesabı doğrulama olarak bilinir. Banka hesabının doğrulanmasında Avrupa Birliği ülkeleri için banka hesap bilgisine sahip olmayan satıcılar ve sahip olan satıcılar arasında belge farklılıkları mevcuttur.

Amazon Avrupa’da Bulunan Fulfillment Seçenekleri Nelerdir?

İşletmelerin satışı gerçekleştirecekleri hedef ülkeye karar vermelerinin ardından fulfillment seçeneklerini de analiz etmeleri önerilir. Amazon Avrupa satıcısı olarak kullanılabilen FBM Fulfillment sayesinde satıcılar gerek bulundukları ülkeden gerekse Avrupa’dan ürün gönderimi esnasında üçüncü taraf dağıtım ve depolama merkezlerini kullanabilme avantajına sahiptir. Amazon Avrupa’da bulunan bir diğer fulfillment seçeneği olan FBA ise, kendi içerisinde üçe ayrılır.

FBA içerisindeki üç seçenek arasından seçim yapılmak istendiğinde hepsinde avantaj ve dezavantaj olduğu bilinmelidir. FBA içerisindeki ilk seçenek olan European Fulfillment Network bir diğer ifade ile EFN, Avrupa Birliği ülkelerinden birisinin dağıtım merkezi seçilmesinde rol oynar. İlgili seçeneğin tercih edilmesi halinde Avrupa’ya ürün dağıtımı yapılmadan önce satışı gerçekleştirilecek ürünler Amazon’un fulfillment merkezlerinde birinde toplanır. Açılımı Multi-Country Inventory olan MCI ise, satıcılara ürünleri birden fazla ülkede bulunan dağıtım merkezlerinde depolama avantajı sağlar. Amazon Avrupa depolama başta olmak üzere tüm süreci yönetmek isteyen birinin Pan-European FBA tercih etmesi daha uygundur.

WhatsApp